Читання «Про тебе і твоїх друзів. В’ячеслав Шахненко «Мій друг». Наталка Бабенко «Федько-фокусник». Грицько Бойко «Побіг і прибіг». Виразне читання текстів»
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про друзів, прочитаємо про них художні твори, спробуємо з’ясувати, глибше зрозуміти, кого ми називаємо справжніми друзями.
Послухайте пісню з мультфільму «Справжній друг» (муз. Борис Савельєв, сл. Михайло Пляцковський, переклад Олександр Пархоменко) у виконанні вокального колективу «Акварель».
переглянути
- Друг – це найцінніший скарб у житті. Дуже важливо мати поруч того, хто підтримує тебе в радості, розрадить у хвилини суму і скрути. Насамперед, друзі – це близькі тобі по духу люди, з якими приємно проводити час разом. Вони завжди віддані, ніколи не зрадять. Приятелів, товаришів може бути багато, а справжніх друзів значно менше. Мати одного-двох справжніх друзів – це найцінніший подарунок долі. Такий подарунок треба цінувати і берегти протягом усього життя. Людина, яка має друзів, – щаслива людина.
Прочитайте текст в букварі «Мій друг» (с. 82).
- Чим зовні схожі між собою друзі?
- Чим вони обидва захоплюються?
- За що хлопчик поважає свого друга?
- Знайдіть і прочитайте речення, яке підходить до малюнка.
- Чим відрізняються хлопці на малюнку? Чи сказано про це в тексті?
- Уважно подивіться на малюнок. Хто з вас упізнав одного з хлопців? (Це знайомий нам Петрик.)
- Тоді скажіть, чим від нього відрізняється друг Юрко? (Він має кучеряве волосся.)
Прочитайте оповідання Наталки Бабенко «Федько-фокусник» (с.83-84)
- Ким мріяв стати Федько?
- Що він робив для досягнення своєї мрії?
- Що подарували хлопчику на день народження?
- Як готувався Федько до здійснення своєї мрії?
- Від чого застерігав хлопчика тато?
- Що означає слово «фіаско»? Прочитайте ще раз.
- Чому Федько повернувся додому радісний?
- Що сказав? Як пояснив значення слова «тріумф»?
- Розгляньте малюнок на с. 83. Який фокус показує Федько?
- А чи вміє хтось із вас показувати фокуси? Які?
Прочитайте вірш Грицька Бойка в букварі (с. 84).
- Про що попросив друга перший співрозмовник? Як він це зробив?
- Чи були зрозумілими його слова? (Так, усе було сказано точно, зрозуміло, конкретно.)
- Давайте перевіримо, чи говориться в проханні про що саме розказати? (Так, про перемогу в змаганнях – «усіх переміг».)
- Між ким проводилися змагання? (Між школярами, бо змагання шкільні.)
- У яких саме змаганнях переміг друг? (Із бігу.)
- Зачитайте відповідь другого співрозмовника. Чи задоволені ви нею?
- Чи стало вам зрозуміло, як хлопцю вдалося перемогти змагання з бігу? (Ні, було сказано «побіг і прибіг».)
- Які слова зайві у відповіді друга? (Ну, значить.)
- Які висновки про якість мовлення можна зробити?
Письмо «Удосконалення навички письма. Виконання фонетико-графічних завдань. Списування із заміною малюнків відповідними словами».
У додаткових зошитах в похилу лінію запишіть дату по середині рядка.
- Сьогодні на уроці ми потренуємося в красивому написанні великої і малої букви Т, т, закріпимо вміння писати малі букви зі схожими елементами г, п, р.
На першому рядку після дати напишіть окремі букви і склади з ними.
Т П т п р г То тель при уг
• Словникова робота.
- Чи усвідомлюєте ви, кого ми називаємо приятелями, товаришами, друзями? У цих слів однакові значення чи вони чимось відрізняються?
Заслуховуються міркування дітей.
- Послухайте визначення, назвіть відповідні слова.
1) людина, яка спільно з вами виконує якусь справу, бере участь у якихось діях; співучасник – … (товариш, товаришка);
2) знайома людина, з якою ви перебуваєте в товариських стосунках – … (приятель, приятелька);
3) людина, пов’язана з вами довірою, відданістю, спільними поглядами, на яку можна в усьому покластися – … (друг, подруга).
На другому рядку хлопці і дівчатка записують по три слова:
Товариш, приятель, друг. Товаришка, приятелька, подруга.
• Фонетико-графічна вправа.
На наступному рядку накресліть звукову схему слова приятель
- Що позначає в другому складі буква я? (Звукосполучення [й’а].)
- Яку «роботу» виконує знак м’якшення в кінці слова? (Позначає м’якість приголосного звука [л’].)
Математика «Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване. Знайомимось із задачами на знаходження невідомого зменшуваного та від’ємника»
Переглянь відео
переглянути
переглянути
Виконай завдання у зошиті с. 52-53
|