Читання «Старі казки на новий лад. Вадим Скомаровський «Колобок». Олександр Саєнко «Рукавиця». Поняття про народну і авторську казку»
- Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ «Старі казки на новий лад»
- Якби вас запитали, що таке казка? Як би ви відповіли на це питання?
Оленка сказала: «У казках розмовляють і діють, як люди, різні тварини, квіти, речі».
Петрик додав: «У казках добро завжди перемагає зло».
— Казка утворилася від слова казати (розповідати),— пояснив Читайлик.
- Чи згодні ви з дітьми? Що ще можете додати?
Казка виникла дуже давно — коли ще люди не вміли писати і друкувати. Хтось вигадав казку, розповів її іншим людям. Тим теж сподобалася казка, і вони почали її переповідати іншим. І пішла казка мандрувати від одного поселення до іншого, а пізніше, бувало, і від однієї країни до іншої. Так і дожила до наших днів. Люблять казку і діти, і дорослі: А от хто її першим написав, уже й не пам’ятають. Тому й називають такі казки народними.
Пізніше казки почали писати письменники і поети. У таких казок є автор. То й називають їх авторськими.
Часом письменники і поети дещо змінюють у народних казках, додають, приміром, нових дійових осіб, які діють у нових ситуаціях. От і називаємо ми такі казки казками на новий лад. Сьогодні будемо читати саме такі казки.\
Прчитайте вірш Вадима Скомаровського «Колобок» (с.91), уявіть собі пригоду казкових героїв.
- Хто був колобком у цьому вірші?
- Кого він покарав своїми голками?
Прочитайте у букварі (с. 92) вірші про рукавичку Олександра Саєнка і Наталії Бугай
- Чи можна обидва вірші вважати написаними на новий лад?
У вірші О. Саєнка звірі не хочуть жити в рукавичці, бо вона драна. А у вірші Н. Бугай згадуються більчата і синичка, яких немає в народній казці.
Подивіться мультфільм «Рукавичка».
переглянути
Письмо «Удосконалення навички письма. Виконання граматико-орфоепічних завдань. Вибіркове списування»
У зошитах в похилу лінію запишіть дату по середині рядка.
- Сьогодні на уроці ми потренуємося в красивому написанні великої і малої букви З, з, закріпимо вміння писати малі букви з петлею внизу у, д.
На першому рядку після напишіть окремі букви і склади з ними.
На другому рядку запишіть речення про казку.
З З З з з д у зз аз зу зду зку
Казку прочитав – розумним став.
- Ще раз перегляньте в букварі (с. 92) вірші про рукавичку. Знайдіть рядки, у яких говориться про те, де загубив дід рукавичку, де вона лежить. (В обох віршах – на узліссі.)
- Нагадайте, що таке узлісся? (Смуга дерев на краю лісу.)
Накресліть звукову схему слова узлісся.
- Скільки складів у слові узлісся? Назвіть звуки третього складу.
- Як вимовляється м’який приголосний [с:’]? (Подовжено.) Як треба це позначити на письмі? (Двома буквами сс.)
- Яку «роботу» виконує у слові буква я? (Позначає голосний звук [а] і м’якість подовженого приголосного [с:’].)
Спишіть перше речення вірша «Рукавичка» Наталії Бугай (с.92)
Математика «Знайомимося з одиницею вимірювання часу – доба».
переглянути
Підручник с. 135 – завдання 3, 4 (письмово)
Зошит с.57
|