19.04 2021 р. 1 клас
Математика
Тема. Утворююмо числа другого десятка
Хід уроку
І. Організаційний момент.
. – Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку ?
- Яким повинен бути урок ? ( Повчальний, гарний, змістовний, продуктивний,
цікавий).
А які діти повинні бути на уроці ?
У - уважними
Р - розумними
О – організованими
К – комунікабельними, а ще активними, дисциплінованими.)
Тому побажаємо одне одному чогось приємного.
Вчитель : Я всміхаюсь сонечку
Всі: Здравствуй, золоте
Вчитель: Я всміхаюсь квіточці:
Всі : Хай вона росте!
Вчитель: Я всміхаюсь дощику!
Всі: Лийся мов з відра.
Вчитель : Друзям усміхаємось
Всі : Зичимо добра!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні перед уроком до мене підійшов схвильований Незнайко і попрохав
вашої допомоги. Справа в тому, що всім своїм друзям Незнайко розповів, що він
великий математик. ( А насправді це не так . Він школу не завжди відвідував, уроки
пропускав). І коли , вони попрохали його полічити листи, які прийшли в Країну
Сонячних Зайчиків, то він бідолаха зовсім розгубився і заплутався в них. Тому він
просить вашої допомоги. Сподіваюсь, що ви допоможете Незнайці в цьому.
ІІІ. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.
Сьогодні на уроці ви повинні
ЗНАТИ:
• як утворюються і називаються числа другого десятка;
• складові задачі.
ВМІТИ: • Правильно називати числа другого десятка;
• розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання в
межах 10.
ІІ. Надання необхідної інформації ( актуалізація опорних знань)
1. « Як годиться по порядку все повторимо спочатку».
а ) Усний рахунок.
Жив був Дід- Цифроїд,
Їв він цифри на обід.
Ось він скільки з’їв із чаєм !
Встав, яких не вистачає.
10, …., 8, 7, …, …., ….., 3, ….., 1.
б )
- Назвати число, яке передує числу 2; (1)
- Назвати число, яке при лічбі стоїть між числами 3 і 5; ( 4)
- Назвати число, наступне за числом 5; ( 6)
- Назвіть найбільше одноцифрове число; ( 9)
- Назвати сусідів числа « 6 » і сусідів числа « 8»; (5і 7) і ( 7і 8)
- Назвати найменше двоцифрове число; ( 10)
- 7 збільшити на 2. (9)
- Перший доданок 6, другий 4. Знайти суму. (10 )
- 9 зменшити на 3. ( 6)
- Обчислити різницю чисел 7 і 3. (4)
- Знайти суму чисел 6 і 2 ( 8 )
- Порівняйте числа 10 і 7 , 5 і 10.
г) Хвилинка – каліграфії
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Зошит я ось так тримаю
Сяду рівно, не зігнусь
До роботи я берусь.
Поставте крапочку. Напишіть цифру 10 скільки разів, скільки вам років. ( 6 – 7
разів)
ІІІ. Усвідомлення змісту.
переглянути
1. «Попрацюємо колективно і уважно і активно».
Робота з підручником.
Сторінка 81, № 1.
- Скільки білих квадратиків – 10; скільки синіх – 1. 10 і 1, або 10+1
- №2. Подивіться, як утворюються числа другого десятка. колективно усно.
Робота з лічильним матеріалом.
У мене в лівій руці 10 листівок, а в правій одна. Скільки листівок буде.
10+ 1 = 11
Якщо до 10 додати 2 буде 12.
Якщо до 10 додати 3 буде 13.
Якщо до 10 додати 4 буде 14.
Якщо до 10 додати 6 буде 16.
Якщо до 10 додати 7 буде 17.
Якщо до 10 додати 10 буде 20.
2. Фізкультхвилинка.
Десяток в кошику яєць. ,
Ще два туди поклали.
Тепер у кошику яєць,
Хто скаже, скільки стало? (12)
Десяток в кошику яєць.
Ще три туди поклали... (13)
Десяток в кошику яєць.
Ще четверо поклали... (14)
І далі за аналогією: ...
Ще П;ятеро поклали... (15) ..
Ще шість туди поклали... (16) ..
Ще сім туди поклали... (17) ...
Ще восьмеро поклали... (18) ...
Ще дев'ять їх поклали... (19) ...
Десяток ще поклали... (20).
4. «Поміркуємо, порахуємо, самостійно попрацюємо».
Робота за варіантами.
- Виконавши завдання, ви зможете розгадати загадки Мальвіни.
1варіант. Уночі гуляє, а вдень спочиває
Має круглі очі, бачить серед ночі.
( Сова )
2 варіант. Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю.
Сам високий я на зріст
Замість рота в мене хвіст. (Слон)
Хвилинка успіху ! Молодці!
5. « Хай радіє дітвора на уроці буде гра»
Фізкульхвилинка. « Ми йдемо полювати на лева».
Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева!» (5 хв)
Мета: створити добрий настрій, зняти втому після заняття.
Хід вправи
Учні стають у коло одне за одним. Учитель промовляє слова, які супроводжуються
певними рухами, а всі учасники повторюють за ним: «Ми йдемо полювати на лева!»
(Впевнений хід по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаючи рухи руками)
— Ой, а це що?
— Це болото! Чав! Чав! Чав! (Обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
— Це море! Буль! Буль! Буль! (Рухи, що імітують плавця)
— Ой, а це що?
— Це поле! Топ! Топ! Топ! (Гучне тупотіння)
— Ой, а це що?
— Це дорога навпростець! (Впевнений хід)
— Ой, а це хто?
— Такий великий? (Показуємо руками)
— Такий пухнастий? (Показуємо рухами, ніби погладжуючи)
— Ой, так це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
— Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
— Через море! Буль! Буль! Буль!
— Через болото! Чав! Чав! Чав!
— Прибігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці? (Показуємо мімікою)
— Які ми хоробрі! (Показуємо мімікою)
— Похвалимо себе! (Гладимо себе по голові).
6. «Це завдання особливе – подарунок для кмітливих ».
Робота за підручником. С.81. № 3. Робота із задачею.
Читання задачі та її аналіз.
• Що відомо в задачі? - Маса індички 9 кг, а маса гуски ? на 3 кг менша. - Це
умова задачі.
•Що питається в задачі ? - Яка маса гуски. - Це питання задачі.
• Що означає на 3 кг менше? - Зменшити на 3.
•Чи можемо дізнатися яка маса гуски ? - Так ( від 9 -3 =6 кг) Це розв’язок
задачі. Яка відповідь задачі ? - Маса гуски 3 кг.
2. Складання розв’язання прикладів за віршованими текстами.
1) 10 ластівок літало,
8 ще до них примчало.
Хто нам скаже — відгадає,
Скільки їх тепер літає? (18)
3) Іменини в поросяток.
Подарунків вже десяток!
А ще 9 обіцяли.
Скільки всіх, порахували? (19)
2) Вдома 10 жаб було,
В гості шестеро прийшло,
Перевідати щоб їх.
Скільки жаб тепер усіх? (16)
4) 10 груш у поросяток.
Я їм дав іще десяток.
Хто нам скаже зразу,
Скільки груш всіх разом?
(20, або 2 десятки )
VІ. Рефлексія.
7. « Зробимо останній крок - підсумуємо урок».
Ось і підійшов до кінця наш урок.
- Використовуючи уявний мікрофон, учитель формулює незакінчене речення і
пропонує учням висловитись закінчивши його.
• На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим відкриттям було …….. (
знати як утворюються і називаються числа другого десятка
• найлегшим було….. ( гратися у гру, писати хвилинку каліграфії).
• найважчим було ….. ( розв’язувати приклади)
• Чи був урок для вас корисним? ( Сьогоднішній урок навчив мене правильно
називати числа другого десятка; розв’язувати приклади і задачі на додавання і
віднімання в межах 10.)
|