23.04 2021р.
Українська мова
Тема. Закріплення уміння писати букву О, та літери з півовалами С, Є,Х,Ж. Письмо слів і речень.
переглянути
Списати слова. Вставити пропущені букви, які прописували.
.. кскурсія, ..орис, ..алерія, ..оя, ..митро, ..непр.
Скласти 2 речення з цими словами.
Списати слова. Вставити пропущені букви, які прописували.
..ксанка, ..вген, ..емен, ..арків, ..итомир, ..вропа.
Записати слова в таблицю.
Математика
Тема. Записуємо числа першої сотні. Робота з таблицями
1. Усне опитування.
Як називаються числа, які записують одною цифрою? двома цифрами?
Що в двоцифровому числі позначає цифра, яка стоїть на першому місці зліва? на другому місці?
Яке число містить 1 десяток і 4 одиниці? 2 десятки і 4 одиниці? 3 десятки і 4 одиниці? 4 десятки і 4 одиниці?
Назвіть можливі способи утворення числа 18; числа 11...
Яке число одержимо, якщо до 19 додамо 1 одиницю? [2 десятки; 20.]
переглянути
2. Актуалізація способу утворення двоцифрових чисел
До числа 19 додайте ще 1 одиницю. Скільки одиниць одержали? Замініть 10 одиниць на 1 більшу одиницю лічби — десяток. Скільки вийшло десятків? Як читається це число?
З метою усвідомлення учнями натуральної послідовності чисел третього десятка пропонуємо учням назвати утворені числа з 2 десятків та кількох одиниць.
Прочитайте одержані числа. Що в них спільного? [Містять по 2 десятки.] Що відмінне? [Одиниці] Якщо до числа 29 додамо ще 1 одиницю, то вже буде 2 десятки і 10 одиниць; 10 одиниць можна замінити 1 десятком. Здогадайтеся, яке число одержимо? Назвіть число, в якому 3 десятки. [Тридцять]...
3. Колективна робота.
Розглянемо першу групу намистин. Вона містить 3 десятки і 2 одиниці; щоб позначити це число, треба на картку «30» (на 0) покласти картку «2». Число десятків і одиниць позначено на малюнку правильно: десятки записуємо на першому місті зліва, а одиниці — на другому місті. Читаємо число: перша частина слова означає кількість десятків — 30, друга позначає кількість одиниць — 2, тобто 32. Яке число наступне до цього числа? попереднє?..
Розглянемо третю групу намистин. Тут помилка в позначенні числа: число 56 записано як 65; неправильно записано десятки й одиниці: одиниці — на першому місці зліва, а десятки — на другому, а треба навпаки. Десятки записуємо на першому місті зліва, одиниці — на другому! (Така сама помилка і в п'ятій групі намистин, у позначенні числа 48.)
4. Ознайомлення з послідовністю чисел першої сотні.
Назвіть числа третього десятка. [21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30.] Яким числом закінчується цей десяток? [30] З якого числа починається? [21] Що спільного в числах третього десятка? [Усі числа, крім 30, містять по 2 десятки.] Чим вони відрізняються? [Одиницями] На скільки кожне наступне число більше за попереднє? [На 1.] На скільки менше ніж попереднє? [На 1.]
Назвіть числа п'ятого десятка. [41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50.] П'ятий десяток закінчується числом 50, а починається з числа 41. В усіх числах, крім 50, однакове число десятків — 4. Відрізняються ці числа одиницями. Кожне наступне число більше за попереднє на 1. Кожне попереднє число менше ніж наступне на 1.
Прочитайте числа 4-го стовпчика. [4, 14, 24, 34, 44, 54, 64, 74, 84, 94.] Що спільного в числах кожного стовпчика? [Однакові одиниці. Усі ці числа містять 4 одиниці.] Чим вони відрізняються? [Десятками] На скільки кожне наступне число стовпчика більше за попереднє? [На 10.] На скільки попереднє число менше? [На 10.]
Прочитайте числа 7-го стовпчика. [7, 17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97.]...
Назвіть усі числа, які містять 4 десятки. [40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49.] Чим вони відрізняються? [Одиницями] Назвіть усі числа, які містять 4 одиниці [4, 14, 24, 34, 44, 54, 64, 74, 84, 94.] Чим вони відрізняються? [Десятками]
Назвіть «сусідів» чисел: 56, 79, 31. (Учні, яким важко, слідкують за таблицею чисел «Сотня».)
5. Первинне закріплення послідовності чисел першої сотні
Для усної роботи з класом можна запропонувати такі завдання.
- Полічіть від 67 до 73; від 95 до 88; від 43 до 51. Складіть своє подібне завдання.
- Прочитайте числа: 59, 17, 91, 62, 48. До кожного числа назвіть попереднє число; наступне число.
Що позначає цифра, яка стоїть на першому місці зліва в записі двоцифрового числа? [Десятки] На другому місці? [Одиниці] Прочитайте числа. Скільки в числі десятків? Скільки одиниць? (У першому числі 5 десятків і 9 одиниць, спочатку називаємо десятки — 50, а потім одиниці — 9; тобто 59. У числі 59 п'ять десятків та дев'ять одиниць... На першому місці зліва записано десятки, на другому — одиниці.)
6. Ознайомлення учнів із записом чисел першої сотні. На підготовчому етапі доцільно запропонувати учням прочитати числа, які записані в нумераційній таблиці.
Скільки в першому числі десятків? [3] Скільки одиниць? [4] Прочитайте число. [Тридцять чотири.]
Потім учимо учнів записувати числа в нумераційні таблиці на дошці.
Запишіть у нумераційній таблиці числа, які містять: 1 десяток і 8 одиниць; 7 десятків і 5 одиниць; 4 десятки і 1 одиницю; 9 десятків і 7 одиниць; 3 десятки; 1 десяток і 4 одиниці, 9 одиниць; 2 десятки і 9 одиниць. Запишіть число: 63, 86.
7. Первинне закріплення запису чисел першої сотні
Запишіть через кому числа, що містять: 1 десяток і 8 одиниць; 6 десятків і 4 одиниці; 4 десятки і 8 одиниць; 6 десятків; 1 десяток і 3 одиниці; 5 одиниць; 9 десятків і 2 одиниці; числа: сорок один; два; п'ятдесят сім; вісімнадцять; сімдесят дев'ять; шість; двадцять; п'ятдесят шість; сім; тридцять чотири; вісімдесят; дев'яносто дев'ять.
8. Формування вмінь розв'язувати задачі. Самостійна робота учнів.
9. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
Про що ви дізналися на уроці? Як упорядковані числа в межах 100: на скільки наступне число більше за попереднє? на скільки попереднє число менше ніж наступне? З якого числа починаються числа другого (четвертого, восьмого) десятка? Яким числом вони закінчуються? Як записуються двоцифрові числа: на якому місці зліва записують десятки? одиниці? Що на уроці вдавалося легко? Що було складним?
|