Завдання до уроку:
1. Припомни си!
• Числителното име е част на речта, която назовава число, брой или поредност.
• Числителните имена се делят на бройни и редни.
2. Упражнение 1
► Прочети текста. Извади числителните имена.
Чудно нещо (откъс)
Чудно нещо! Как се случи
Тошко двойка да получи
(втора двойка този срок),
при това на стар урок.
„Нищо чудно - ще речете -
щом лениво е момчето,
щом не учи по програма
и до днес режим си няма."
Тошко всички изпревари:
пръв направи си наесен
дневния режим. Чудесен!
В точки - първо, второ, трето,
всичко е написал - ето
на стената окачен
строг режим за всеки ден...
Сутрин в седем не пропуска
Тошо топлата закуска,
сети ли отново глад,
знае - време за обяд.
Но едно е само лошо:
сложил е в режима Тошо
точка - шестата поред -
„учене от три до пет"!...
Леда Милева
3. Отговори на въпросите: (усно)
1. Към кои видове се отнасят извадените числител ни?
2. Има ли в текста съществителни имена, образувани от числителни?
3. А ти имаш ли дневен режим? Окачен ли е на стената в стаята ти? Какво е посочено в дневния ти режим?
Бажаю вам успіхів.
|