Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог файлів
6 клас Географія 17 квітня 2020р.
[ Викачати з сервера (26.8 Kb) ] | 16.04.2020, 20:19 |
6 клас Географія 17 квітня 2020 р.
Тема: Властивості грунтів. Грунтовий покрив, карта грунтів. Вплив господарської діяльності людини на грунтовий та рослинний покрив, тваринний світ суходолу та океану.
Опорні поняття: атмосфера, гідросфера, біосфера, літосфера.
Базові поняття:грунт, родючість , гумус.
1. Завдання (відповідь дай усно)
1.Чи правда, що біосфера тісно пов’язана з іншими оболонками?
2.Чи правда, що біосфера немає меж?
3.Чи правда що біосфера налічує 2. млн. видів організмів?
4. Чи вірите ви , що господарська діяльність людини справляє позитивний вплив на біосферу.
Ще в прадавні часи, люди займалися землеробством. Вирощували різні культури. Як і тоді, так і зараз для людини було важливим отримати добрий урожай. А для цього необхідно було дізнатися, як грунти живлять рослини та від яких якостей грунту залежить майбутній урожай.
-Чи доводилося вам працювати на своїй присадибній ділянці?
-Яку роботу ви виконували?
Отже , я знаю, що всі ви любите працювати, адже праця звеличує людину.
А як ви розумієте ось таке прислів’я: «Яка Земля, такий хліб».
Ви вже напевно зрозуміли, що ми сьогодні будемо вивчати грунти.
На минулих уроках ми з вами говорили про літосферу, гідросферу, атмосферу, і недавно почали вивчати біосферу. Кожен із вас взяв багато для себе цікавого, та корисного.
Літосфера - це тверда оболонка Землі. А грунт - це верхній пухкий шар землі, що має родючість.
А чи замислювалися ви над тим, з чого складається грунт, як він утворився, який грунт є родючим і від чого залежить родючість грунту. На ці запитання та багато інших ми з вами спробуємо дати сьогодні відповідь.
Давайте уявимо себе ученими лабораторії, які мають дати відповіді на ці запитання. Але для того, щоб краще ви все зрозуміли, ми будемо працювати за таким планом:
План
1.Грунт-особливе природне тіло.
2.Утворення грунту.
3.Склад грунту.
4.Властивості грунту
5.Людина та грунт.
1.Грунт-особливе природне тіло.
2. Утворення грунту.
Грунти почали формуватися на Землі, із початком зародження життя. Процес утворення грунту дуже повільний, довготривалий та складний. Розгляньте схему , як утворюється грунт.
енергія сонця
вода
ГРУНТ
повітря
живі організми гірські породи
3.Склад грунту. Проведення досліду.
а)Візьміть в руки грудку грунту, розгляньте ії , потім роздавіть цю грудку. Що ви побачили? (залишки корінців, листочків рослин, частинки тіл комах, піщинки, глину, тощо).
б)до складу грунту входить повітря та вода. Давайте в цьому переконаємось:
у посуд з водою киньте грудку сухої землі - бульбашки, що виділилися, - це і є повітря.
в) у грунті є глина та пісок. У прозору склянку насипати грунту та залити його водою. Все це перемішати і поставити щоб відстоювалося. Пояснити як будуть осідати на дно частинки грунту.
г)у грунті є гумус. Грунт помістити у жерстяну посудину і прожарити його. Специфічний запах свідчить про вміст гумусу.(це не робіть)
4. Властивості грунту. (ці досліди про властивості грунту, робити за бажанням)
а)родючість грунту. Проведення досліду. Підготувати при посудини у одну насипати піску, у другу глину, у третю грунту (чорнозему). У кожну посудину посадити пророщені боби. Поставити горщики на підвіконні та спостерігати що відбувається.
б) водопроникність. Проведення досліду. Горщик із сухим грунтом (горщик повинен мати у дні дирки) поставити у тарілку з водою. Грунт поступово стане вологим.
в) повітропроникність. Розпушити землю під рослиною для того щоб наситити її вологою.
5. Людина і грунт.
Людина обробляє грунти, зрошує їх, вносить добрива. Все це змінює процес ґрунтоутворення. Через неправильний обробіток грунти зазнають руйнування, а надмірне внесення добрив , отрутохімікатів, забруднює грунти та порушує їх родючість.
2.Завдання Пропоную вам скласти памятку:
«Як правильно доглядати за грунтом»
3. Завдання ( з карти написати які грунти поширені на території Запорізькох області)
4. Вікторина: «Поміркуй та відгадай»
1. Як називається верхній пухкий шар землі,що має родючість? (_______)
2. Що визначає родючість грунту? (______)
3. Найбільшою родючістю відрізняються? (___________)
4.Назви грунтів визначає… (__________)
5. Наука, яка вивчає грунти називається …… ( _________________)
6.Хто із вчених досліджував грунти на території України? (___________)
7. Чи є у грунті пісок та глина? (______)
8.Чи правда що надмірне внесення добрив, отрутохімікатів погіршує родючість грунтів? (____)
Красивий край де ми живем,
Річки, ліси, буяють квіти.
Товтри цвітуть, пахучим цвітом.
Родюча нива нам дає,
Великі урожаї.
І кожен славить рідний край,
За землі незвичайні.
Використайте матеріал підручника.
Бажаю вам успіхів! Чекаю на ваші відповіді. Вітаю з прийдешніми Великодніми святами.
|
Категорія: Географія | Додав: tosyaduylovskaya |
Переглядів: 205 | Завантажень: 14
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|