Середа, 27.11.2024, 15:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Наша нова адреса https://kzpetrivkazosh.ucoz.org/

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


08.04.2021 р. 4 клас Літературне читання
[ Викачати з сервера (60.0 Kb) ]07.04.2021, 20:15

08.04 2021 р.Літературне читання  тема Анатолій Давидов. Свідки минулих епох

Мета: ознайомити учнів із творчістю Анатолія Давидова, з його твором “Свідки минулих епох”; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; розширювати кругозір учнів; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до природи, бажання поповнювати свої знання.

Хід уроку

1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми ознайомимося

із життєвим і творчим шляхом Анатолія Давидова, з його науково-художнім оповіданням “Свідки минулих епох”.

4. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

– Народився А. Давидов 1938 р. у с. Бочки Конотопського району на Сумщині в сім’ї вчителів. Після закінчення в 1960 р. Ніжинського педінституту працював учителем біології.

А. Давидов створив для дітей багато книг – у тому числі і науково-художніх, у яких розповідається про життя природи. Перша книжечка “Ширшає виднокруг” вийшла 1967 р., далі – “Сонячні вершники”, “Без креслень і кельми”, “Знай, люби, бережи”, “Скарб” та ін. Збірка повістей та оповідань “Не так вже й тісно на землі” дістала високу відзнаку – премію Лесі Українки.

Твори А. Давидова приваблюють глибоким знанням природи, любов’ю до неї, а також розумінням внутрішнього світу дітей. Письменник прагне прищепити їм бажання вивчати світ рослин і тварин, берегти його. Він пише й про людські стосунки, про дитячі справи, пригоди, вчить шанувати сучасне й минуле.

А. Давидов пише не тільки оповідання, але й казки. Краща із них – про Озивайка, лісового хлопчика, який доглядає ліс, дружить з тими, хто любить природу.

2. Гра “Рибки”

Самостійне мовчазне читання учнями статті “Анатолій Давидов” (с. 130)

– Де і коли народився Анатолій Давидов?

– Яку освіту він отримав?

– Про що писав у своїх науково-художніх творах для дітей?

4. Опрацювання науково-художнього оповідання А. Давидова “Свідки минулих епох” (с. 130-134)

– Знайдіть тлумачення слів безапеляційний, мушля, перлівниця, русло, стариця, перев’язка у підручнику (с. 131-132,135).

– Як ви розумієте слова: стрімголов, короткозорі, фізіономія, заздалегідь?

– Доберіть до них синоніми.

Стрімголов – дуже швидко, прожогом.

Короткозорі – який погано бачить на далекій відстані (про очі); близькозорий.

Фізіономія – обличчя.

Заздалегідь – за якийсь час до чого-небудь; наперед.

2) Читання твору учнями “ланцюжком”.

– Чи сподобався вам твір?

– Чому це науково-художнє оповідання?

– Назвіть дійових осіб твору.

3) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

– На чому подорожували герої?

– Хто вів машину?

– Прочитайте, як автор пише про майстерність водія.

– Що робив Петько?

– Яке захоплення було у Петька і Славка?

– Про кого вони знімали фільм у Карпатах?

– Чим цікавий птах рінник?

– Як була оцінена робота хлопців?

– Як пристала до товариства Іра?

– Куди приїхали товариші під вечір?

– Знайдіть опис озерця, біля якого вони зупинилися.

– Де вибрали місце для зйомки?

– Яка тварина виринула на поверхню?

– Прочитайте, як діти спостерігали за нею.

– Чому зникли хохулі?

– Як Володимир Іванович пояснив їх поведінку?

– Хто показав дітям житло хохуль?

– Чому хохуль треба охороняти?

– Як ви розумієте слова Володимира Івановича про те, що “роботи – непочатий край”?

4) Робота в групах.

1- ша група: знайти портрет Славка.

2- га група: знайти портрет Петька.

3- тя група: знайти опис старого русла.

4- та група: знайти опис гнізда хохуль.

5- та група: знайти опис хохуль.

 

В) Гра “Голосування ногами”.

Діти стають у дві шеренги: права шеренга – “я вважаю, що твердження правильне”; ліва шеренга – “я вважаю, що твердження неправильне”.

– Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне – тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

7) Робота за ілюстрацією.

– Розгляньте ілюстрацію до цього твору.

– Кого і що художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

– Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

– Яким рядкам оповідання відповідає ілюстрація?

– Які малюнки створили б ви за сюжетом оповідання?

Вправа “Мікрофон”

– Уяви себе біля цього озерця. Опиши свої відчуття. (Захоплення, здивування, радість, байдужість, сум)

8) Робота в групах.

Поділ тексту на частини за поданим планом. Переказ оповідання.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра “Закінчи речення”

– Сьогодні на уроці я вчився…

– Мені було цікаво…

– Свою роботу на уроці оцінюю…

– Урок завершую з… настроєм.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виконати малюнок до уривка тексту, який найбільше сподобався.

 

Категорія: Літературне читання | Додав: ivanivasha2013
Переглядів: 128 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz