4 клас 05.05 2021 р.
Українська мова
Тема. Вибір прислівників , що відповідають меті й типу висловлення
переглянути
I. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.
Каліграфічна хвилинка
— Пропишіть рядок слова розмова. Доберіть до нього спільнокореневі слова та визначте в них корінь.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Сьогодні на уроці ми повторюватимемо вивчений матеріал про прислівник.
III. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
Виконання вправи 408 (с. 178 підручника).
Словникова робота
Сквер — упорядкована й озеленена територія всередині житлової або промислової забудови. Сквери призначаються для короткочасного відпочинку пішоходів і художнього оформлення архітектурного ансамблю.
— Про яке місто йтиметься в тексті? За якими ознаками ви розпізнали його? Де розташований сквер? Які дерева ростуть у ньому? У якому місці скверу є пам’ятник Б. Грінченку? Як ви розумієте вислів гостинно запрошують до відпочинку? Про що письменник розповідав дітям у своїх творах? Для кого він присвятив більшість своїх творів? Про яку тривалу та кропітку роботу письменника ви дізналися з тексту?
Мовний аналіз тексту: • Визначте стиль тексту. • Які види речень за метою висловлювання переважають? • Поясніть уживання великої букви. • Назвіть прикметники, зазначаючи їх рід, число та питання, на які вони відповідають. • Поясніть написання слова з апострофом.
✵ Прокоментуйте написання слів із подвоєнням. • У корені яких слів відбувається чергування приголосних звуків? • Укажіть дієслова, які утворені за допомогою префіксів. • Від якого слова утворилися слова українцеві, українська? Чи є це слово в тексті? Визначте його відмінок.
✵ Доберіть спільнокореневі слова до слова найкращого. Визначте в них корінь.
Додаткові завдання до тексту: • Провідміняйте: слово письменник (початковий і середній рівні); словосполучення Борис Грінченко (достатній і високий рівні). • Виконайте синтаксичний розбір: третього речення (початковий рівень); другого речення (середній рівень); сьомого речення (достатній рівень); п’ятого речення (високий рівень).
✵ Розберіть за будовою слова гостинно, письменник. • Зробіть звуко- буквений аналіз слів видніється, пам’ятник, української, нещодавно, працював (3 слова на вибір).
IV. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
1. Виконання вправи 409 (с. 179 підручника).
V. Підсумок уроку.
|