4 клас
Українська мова
Тема. Спостереження за роллю прислівників у тексті.
I. Робота над вивченням нового матеріалу.
1. Робота над текстом. (За вправою 404.)
а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.
чимчикувати — йти кривулякою — дорогою наскипидарює — наповнює
— Який це текст — художній чи науковий? Доведіть свою думку. (Художній.)
б) Добір заголовка до тексту.
в) Списування тексту з визначенням у ньому прислівників і їх ролі в тексті.
г) Робота зі словником синонімів української мови.
— Підберіть синоніми до прислівників:
інколи — іноді, часом, зрідка, час від часу, деколи, вряди-годи, порою.
приємно — прихильно, приязно, люб'язно, мило, втішно.
— Як називають прислівники ліворуч — праворуч?
2. Вибіркове списування з граматичним завданням. (За вправою 405.)
а) Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.
— Доведіть, що текст є науково-популярним.
— Назвіть вжиті у тексті прислівники.
(Дружно, назустріч, навздогін, завзято, завжди, влітку, взимку.)
б) Виписування з тексту словосполучень дієслово + прислівник (за зразком).
Рушає (коли?) завжди
3. Творче списування з добором потрібних прислівників. (За вправою 189.)
а) — Спишіть речення, добираючи влучні прислівники з довідки.
— Якими однорідними членами доповнили речення?
б) Розвиток зв'язного мовлення (за завданням 3).
— Спробуйте усно скласти висловлювання за поданим початком.
Під час розмови не можна
— На що наштовхують слова «не можна»?
Під час розмови не можна бездумно і абияк добирати слова, ...
5. Самостійна робота (диференційовано).
— вправа 406 (завдання 3).
IV. Підсумок уроку.
Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в «так» чи «ні». Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою. Відгадай, коли мастак
НІ чи ТАК?
— Прислівник — це незмінна частина мови. (Так.)
— Прислівники в реченні виступають головними членами речення. (Ні.)
— Прислівники в тексті найчастіше зв'язані з дієсловами. (Так.)
— Різні форми прислівників утворюються за допомогою зміни їх закінчень. (Ні.)
— Слова вчора, сьогодні, завтра — це прислівники-синоніми. (Ні.)
— Прислівники у художніх текстах надають текстові більшої емоційності і виразності. (Так.)
— Прислівники у наукових текстах надають текстові більшої образності. (Ні.)
— Чи вживаються прислівники в наукових текстах? (Так.)
V. Домашнє завдання з інструктажем.
Вправа 407, с. 100 — завдання для повторення.
|