4 клас 29.04 2021р.
Літературне читання
1. Біографічна довідка
— Народився Микола Носов 10 (23) листопада 1908 р. в Києві в сім’ї актора естради. Дитинство його пройшло в селищі Ірпінь, недалеко від Києва, де хлопчик і почав вчитися в гімназії. Різнобічно обдарований Микола з гімназійних років захоплювався музикою, театром, творчістю — поряд із шахами, фотографією, електротехнікою, радіоаматорством, був газетним торговцем, землекопом, косарем і т. ін. Після 1917 р. гімназія була реорганізована у школу-семирічку. Закінчив її М. Носов у 1924 р.
Почав публікувати оповідання у 1938 р. : «Витівники». «Живий капелюх». «Огірки». «Чудові брюки». «Мишкова каша». «Городники». «Фантазери». та ін., надруковані головним чином у дитячому журналі «Мурзилка».
За словами самого Носова, до літератури він прийшов випадково: народився син, і потрібно було розповідати йому все нові й нові казки, кумедні оповідання для нього і його приятелів-дошкільнят. Носов увів у дитячу літературу нового героя — наївного і розсудливого, пустотливого, допитливого і непосидючого, що постійно потрапляє в незвичайні, часто комічні ситуації.
Широку популярність завоювали і його повісті для підлітків «Весела сімейка». (1949), «Щоденник Колі Синіцина». (1950), «Вітя Малєєв у школі і вдома». (1951); кінофільм «Двоє друзів». (за книгою, 1954). Найбільшу популярність і любов читачів здобули його казкові твори про Незнайка.
2. Гра «Рибки».
Самостійне мовчазне читання учнями статті «Микола Носов». у підручнику (с. 154)
— Де і коли народився Микола Носов?
— Де пройшло йог дитинство?
— Де він жив і працював?
— Які твори для дітей написані письменником?
— Який твір здобув найбільше визнання маленьких читачів?
— Які твори письменника читали ви?
— Поділіться своїми враженнями. (Вправа «Мікрофон».)
3. Опрацювання оповідання Миколи Носова «Мишкова каша». (с. 154-161)
1) Читання оповідання комбінованим способом
— Чи сподобалось вам оповідання?
— Яке воно за настроєм?
2) Перевірка первинного сприйняття.
Тестування
4. Скільки днів треба було прожити хлопцям без мами?
а) 4;
б) 3;
в) 2.
2. Куди пішли хлопці після від’їзду мами?
а) На річку;
б) на озеро;
в) на ставок.
3. Що хлопці прив’язали до чайника?
а) Мотузку;
б) волосінь;
в) ланцюг.
4. Чим хлопцям удалося набрати води з колодязя?
а) Каструлею;
б) склянкою;
в) кухлем.
5. Хто нагодував хлопців уранці?
а) Тітка Наталка;
б) тітка Галя;
в) тітка Оля.
6. Що хлопці робили на городі?
а) Збирали картоплю;
б) пололи бур’яни;
в) збирали огірки
— Прочитайте тлумачення слова цямрина у підручнику (с. 160).
— Доберіть синонім до слів.
Накряли — … (нарізали).
Протинялися — … (пробродили).
5 Повторне читання твору учнями «ланцюжком».
— Хто є головними персонажами твору?
— Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?
6 Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.
— Де відбуваються описані в оповіданні події?
— Хто приїхав у гості до автора?
— Куди поїхала мама?
— Що пообіцяли їй хлопці?
— Що хлопці робили на річці?
— Як вони варили кашу?
— Як ви розумієте вислів «передав куті меду».
Передати куті меду — перевищувати норму, міру в чому-небудь.
— Чому Мишко не приніс води?
— Як хлопці намагалися дістати воду?
— Чи вдалося їм це?
— Чи поїли вони каші? Чому?
— Хто смажив пічкурів?
— Хто нагодував хлопців?
7) Читання оповідання за особами.
8) Робота в групах.
Виконання завдань підручника за вибором (с. 162).
9) Робота за ілюстраціями.
— Розгляньте ілюстрації до цього твору.
— Кого художник зобразив на ілюстраціях?
— Яким рядкам оповідання відповідають ілюстрації?
— Які малюнки створили б ви за сюжетом оповідання?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Закінчи речення».
✵ Сьогодні на уроці я вчився…
✵ Мені було цікаво…
✵ Свою роботу на уроці оцінюю…
✵ Урок завершую з… настроєм.
|