Субота, 30.11.2024, 06:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Наша нова адреса https://kzpetrivkazosh.ucoz.org/

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


6 клас. Українська мова. 22 квітня 2020 р.
[ Викачати з сервера (136.4 Kb) ]21.04.2020, 17:20

6 клас               українська мова                               22 квітня 2020 р.

Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням

Відеоурок: ПЕРЕГЛЯНУТИ

Чому ж займенник отримав таку назву?

Раніше в граматиці існувала тільки  частина мови, яка називалася „ІМЕНА”. Вона об’єднувала іменники, прикметники й числівники. У російській мові й досі збереглися ці назви: „ имя существительное”, „имя прилагательное”, „имя числительное”.  Займенник замінював так звані „імена”, тому його так і назвали ЗАЙМЕННИК, тобто „замість імені”.

Перша його властивість – замінювати частини мови: іменник, прикметник, числівник

Дійсно, наша мова була б нудна й некрасива, коли б у  ній не було займенників. Один лінгвіст говорив про займенники так: вони, “як запасні гравці у футболі  чи “дублери” в театрі, виходять на поле, коли вимушено “залишають гру” повнозначні слова”.

– Ми часто вживаємо займенник: я, вона, він, у нього, вони.  На що вони вказують? (на особу, на дію) А чи називають її  конкретно? (ні)

  • Отже, займенник може вказувати  на предмет або особу, але не називати їх конкретно

Наша  гостя, чарівниця,  хоче  розповісти вам одну казочку.  Послухайте її.

Чарівниця - У чарівному лісі на просторій зеленій галявині жили собі займенники. Їх було багато, і всі такі різні. Тому часто сперечалися, а інколи навіть до бійки доходило.

Одного разу проходила тим лісом чарівниця. Дивиться – якісь дивні створіння на галявині, і не в настрої. Одні сваряться, а деякі сидять і сумують.

– Хто ви? – запитав чарівник. –І що трапилось?

– Щось!

– Нічого!

– Казна – що! – навперебій почали вигукувати займенники.

– Стривайте! Хто мені пояснить, що тут діється?

– Кожний!

– Сам!

– Хтось!

– Ніхто!

– Той!

– Цей!

– Абихто! – знову один поперед одного закричали займенники.

– Хай говорить хтось один. Хто тут головний?

– Я! Він! Кожний! Всі! – почулося у відповідь.

– Зрозуміло, ви не можете помиритися, бо не можете поділитися. Цій біді ми зарадимо. – Чарівник махнув своєю паличкою – і перед здивованими займенниками виріс чудовий будинок з 9 кімнатами. Удруге махнув – перестали сваритися займенники і почали охоче спілкуватися.

– Чи здогадалися ви, як помирила  чарівниця займенники?   (поділила на розряди) .

Картинки по запросу розряди займенників

Ми - кмітливі

Перевіримо вашу кмітливість. Відгадайте загадки

  1. Я спереду і я ззаду, а посередині назва породи коня. Разом буде назва країни.
  2. Які два займенники псують шляхи?
  3. Який особовий займенник передається на письмі однією буквою?
  4. Додавши до особового займенника першої особи множини один звук, перетворіть його на антонім до слова війна
  5. Як за допомогою трьох займенників можна зробити руки чистими?

  Тест:

1.Продовжіть речення: Займенник – це

   А самостійна частина мови, яка вказує на предмети, але не називає їх

   Б це службова частина мови

    В  самостійна частина мови,  ка вказує на предмет

  1. Які частини мови може замінювати іменник:

А дієслово

Б прислівник

В іменник, прикметник, числівник

  1. Займенник має

     А 5 розрядів

    Б 6 розрядів

    В 9 розрядів

  1. У рядку записані лише особові займенники

А я, ви, він, вони

Б мій, себе, ми

В ніщо, будь-хто

  1. Яку синтаксичну роль виконує займенник:

А тільки головного члена речення

Б тільки другорядних членів речення

В будь-якого члена речення

  1. Яка роль займенника у мовленні:

А збагачує мову

Б дає можливість уникнути повторів

В  заважає мовленню

-Відновити й записати прислів’я, дібравши їхнє продовження з другої колонки.

1.Навчай інших -……………..того за плечима не носити

2.Хто багато робив,……… тому треба мало спати

3. Хто знання має,………. і сам навчишся

4. Чого навчишся -……….. той мур зламає

5.Хто хоче багато знати,….той і багато знає

-Записати перше  речення, знайти займенники, визначте їх синтаксичну роль.

 

 

 

Категорія: Українська мова/література | Додав: admin
Переглядів: 206 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz