П`ятниця, 18.07.2025, 07:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Наша нова адреса https://kzpetrivkazosh.ucoz.org/

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


6 клас. Українська мова. 7 травня 2020 р.
[ Викачати з сервера (28.8 Kb) ]07.05.2020, 05:56

6 клас             українська мова                                  7 травня 2020 р.

Тема: Контрольний диктант. Контрольне читання мовчки

Контрольний диктант розпочнеться о 10:30 у додатку Zoom. Запрошення на конференцію ви отримаєте у Viber

Текст для контрольного читання мовчки

 «Як садили сад»

Зніяковілий Максюшко підвівся, не розуміючи, навіщо його викликають. Він взагалі червонів і губився перед класом, бо навчався в 301-й школі недавно, з весни цього року, а друге, - мав таку звичку : хто б і про що його не питав – м`явся і невиразно мугикав. Мабуть, у глибині душі він страждав від того, що такий удався ( йому здавалося – некрасивий ) : рудий, найдовший у класі, а ніс – ота розплескана кирпа, над якою люблять сміятися дівчатка. Одне слово, тримався він за спинами інших і не любив, що його викликали. А якщо це й траплялось, як зараз, то незграбно ставав коло дошки й кам`янів, і слова з нього треба було витягувати силою.

 - Розкажи нам, Максюшко, - звернувся до Миколи директор, - як ви з батьком розводили сад на Березняках.

Хлопець переступив з ноги на ногу, знизав плечима : а про що, мовляв, тут розказувати ?

 - Ви знаєте, Максюшко не з балакучих людей. Я за нього буду говорити, - сказав директор. – батько у Максюшки відомий нейрохірург, перевели його весною на роботу в обласну лікарню, і тут дали квартиру на березі Дніпра. І жили вони над самою водою. А там товща прибережного піску – п`ять метрів.

Той мугикнув, неохоче кивнув головою : мовляв, так.

- Чистий пісок там, як пересіяний. Намитий з Дніпра. Ніколи й нічого на такому піску не росте – навіть лоза. Уявляєте : виріс на березі новий багатоквартирний будинок, облицьований білою плиткою. Гарний будинок, чудові квартири, а тільки біда – голо кругом, самі кучугури піску. І зелені – ані кущика. А тепер, якби ви побачили, що там за рай : на піску – фруктовий  сад, бузкова алея, розарій, повно квітів. Правильно я кажу, Максюшко ?

- Правильно, - кивнув той, нахмурив руде обличчя й почервонів.

- Ну, гаразд, - промовив директор. – Я розповім. Садили дерева так. Приходив батько з роботи, кликав сусіда ( теж лікаря ), брав Миколу, та й виходили втрьох у двір. А ями там, у сипучому піску, треба копати на прості, а цілі котловани, щоб потім заповнити їх землею. І носили торф, мул, чорнозем аж із лугу. Корзинами, відрами, мішечками тягали, хто як міг. По скільки ти, Миколо, приносив відер мулу ?

- Ну, відер, може по двісті.

- Ого ! – сказав хтось із дівчат.

- Не применшуй, не применшуй, Миколо ! Батько говорив – по триста відер з гаком. І мозолі були в тебе, голубчику, на руках, як у коваля. Скоро весь будинок захопився озелененням, виходили у двір і діти, й старі. А спершу тільки ви втрьох копались. Батько казав: найкраща агітація – виходь і роби. Та й поливали спочатку самі. По скільки ти відер води приносив ?

- Відер по десять. Тільки дерев багато, та й поливати часто треба – двічі або тричі на тиждень.

- І ви з Дніпра воду носили, правда ? Щоб не витрачати питної… То новий район. У перший рік і для людей там води не вистачало. І доводилось Миколі тягати воду з річки для поливання. Так, Миколо ?

- Умгу, - підтвердив той.

- І як ваш сад, розрісся на піску ?

- Росте ! Кругом зелено, - жвавіше буркнув Максюшко.

- А той ряд яблунь – білий налив – уже почав родити ?

- Гарно вродив цього літа. От-такі яблука ! – І Максюшко просяяв рудим вугластим обличчям, ніби він тримав у руках і показував усьому класові, налите соком, запахуще яблуко.

( 500 слів )

                                                                                                    За В. Близнецем.

                                  Тестові завдання до тексту   «Як садили сад»   

1.      Як Миколко Максюшко поводився перед однокласниками ?

а) сміливо, почував себе лідером ;                     в) активно входив у спілкування ;

б) був веселим, жартівливим ;                            г) губився, почував себе невпевнено.

2.      Чому директор говорив замість Миколки ?

а) хлопець не знав, що сказати ;                         в) він боявся висловитися неправильно ;

б) він не вивчив уроку ;                                      г) він був небалакучим і сором’язливим.

3.      Чому хлопчик не любив привертати до себе увагу ?

а) він був хитрим і робив усе потайки ;             в) він вважав себе некрасивим ;

б) він не міг нічого робити ;                                г) він ніколи не виконував домашніх завдань.

4.      Якою була прилегла до будинку територія ?

а) облаштованою, на ній було багато зелені ;       в) поряд був гарний спортивний майданчик ;

б) кругом було голо, лежали кучугури піску ;     г) там було повно сміття, ніколи не прибиралась.

5.      Хто закликав людей садити дерева ?

а) ніхто не кликав ;                                 в) депутати ;

б) батько Миколи ;                                 г) міська рада.

 

6.      Що, на думку Миколиного батька, є найкращою агітацією ?

а) оголошення біля під’їзду ;                               в) виступ у телевізійній програмі ;

б) розмови мешканців будинку ;                         г) власний приклад.

7.      Що доводилось робити Миколі ?

а) прибирати сміття ;                                            в) фарбувати паркан ;

б) копати ями й тягати землю ;                           г) ремонтувати пісочницю.

8.      Чому воду носили з Дніпра, а не брали з водогону ?

а) у новому районі не вистачало води для людей ;

б) до будинку не підвели водогін ;

в) у всьому місті не було води ;

г) воду з будинку не дозволяли брати його мешканці.

9.      Як змінилась прилегла до будинку територія ?

а) там стало чисто й затишно ;                      в) там облаштували дитячий майданчик ;

б) там розрісся сад ;                                        г) на ній звели ще один будинок.

10.  Якою була реакція однокласників Миколи, коли вони слухали розповідь директора ?

а) хтось із дівчат сказав : «Ого !» ;

б) хтось із хлопців сказав : «Це неправда !» ;

в) хлопці сміялися з Миколи ;

г) однокласники ставили Миколі запитання.

11.  Чому сяяло обличчя Миколи наприкінці його діалогу з директором ?

а) тому що директор похвалив його ;                     

б) Микола радів, що виступив перед класом ;

в) Микола відчув задоволення від результатів своєї праці ;

г) Миколі було приємно, що з ним спілкувався директор.

12.  Які риси характеру Миколи Максюшка змалював автор ?

а) життєрадісність і веселість ;                            в) хвалькуватість, задавакуватість ;

б) прагнення бути лідером ;                                 г) скромність і працьовитість.

 

Категорія: Українська мова/література | Додав: admin
Переглядів: 745 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz