Вівторок, 17.06.2025, 08:13
Вітаю Вас Гість | RSS

Наша нова адреса https://kzpetrivkazosh.ucoz.org/

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 33
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


7 клас. Українська література  12 жовтня 2020 р.
[ Викачати з сервера (31.0 Kb) ]11.10.2020, 18:41

7 клас українська література               12 жовтня 2020 р.

Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Варіант І

І.рівень (0.5 б )Тести:

  1. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:

А) «Гомін, гомін по діброві»;  Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»

Г) «Ой у степу криниченька»

  1. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні  козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині:

 А) «Ой у степу криниченька»        Б) «Гомін, гомін по діброві»;  В) «Стоїть явір над водою»;

      Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

3.  Укажіть, хто такий Тугар Вовк:

 А) старійшина тухольської громади;  Б) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;

 В) монгольський воєначальник;                 г) визволитель.

4. Укажіть, як називалася священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»:

А) Зелемень;                 б) Говерла;               в) Сторож             г) Кам’янка

 

ІІ рівень(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)

1.  Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

 

1   «Гомін, гомін по діброві»

2   «Ой на горі та й женці жнуть»

3   «Стоїть явір над водою»

4   «Ой у степу криниченька»

 

А  чумак, зозуля

Б   Запорозька Січ, шабля

В  козак, Україна

Г   Дорошенко, Сагайдачний

Д  мати, син, сестри

 

2.  Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1   Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…

2   Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
Будуть мені приносити з України вісті!..

3   «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»

4   «Змиють, мати, дрібні дощі,

       А розчешуть густі терни…»

 

А  «Гомін, гомін по діброві»

Б   «Ой у степу криниченька»

В  «Жартівливі коломийки»

Г   «Стоїть явір над водою»

Д  «Ой на горі та й женці жнуть»

 

3.  Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1   Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденко.

2   А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.

3   Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колискою заспівала мамка.

4   Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.

А  Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б   Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В  Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г   Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д  Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

ІІІ рівень         (Правильна відповідь — 2 бали.)

4.  Дайте поширену відповідь на питання..

А  Чим приваблює мене образ Захара Беркута?

Б   Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?

ІV рівень        (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

5.  Виконайте одне із завдань.

А  Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Варіант ІІ

І.рівень (0.5 б )Тести:

  1. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні  козак, покинувши милу Україну, загинув на чужніні:

     А) «Ой у степу криниченька»      б) «Стоїть явір над водою»;     в) «Гомін, гомін по діброві»;

      Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

  1.  Укажіть, хто такий Тугар Вовк:

 А)визволитель; б) старійшина тухольської громади;  в) монгольський воєначальник.

г) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;

 

  1. Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:

А) «Стоїть явір над водою»; Б)  «Гомін, гомін по діброві»;В) «Ой на горі та й женці жнуть»

Г) «Ой у степу криниченька»

4. Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:

А)козацькі пісні;       б)коломийки         в) повість;               г)соціально-побутові пісні            

 

ІІ рівень

(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)

1.  Установіть відповідність між назвами пісень та ключовими словами.

1   «Гомін, гомін по діброві»

2   «Ой на горі та й женці жнуть»

3   «Стоїть явір над водою»

4   «Ой у степу криниченька»

А  вода, козаченько, серденько, Московщина, кінь, калина, пташки

Б   степ, вода, воли, доріженька, зозуля

В  гора, долина, військо, кінь, жінка, люлька

Г   дібровонька, туман, мати, син, турки, орда, сестра, пісок, вітри

Д  ліс, гора, шабля, козак, чужина, сльози, родина, ворон

 

2.  Установіть відповідність між рядками народних пісень та художніми засобами, використаними в них.

1   «Вернись, синку, додомоньку,
Змию тобі головоньку!»

2   Козак молоденький —
Оріхове сіделечко
І кінь вороненький.

3   Під ним кониченько,
Під ним вороненький.

4   Не рад явір хилиться.

А  анафора (повтор), зменшено-пестливі слова

Б   гіпербола, порівняння

В  епітети, зменшено-пестливі слова

Г   поетичні звертання, зменшено-пестливі слова

Д  метафора, коротка форма прикметника

 

3.  Установіть відповідність між рядками жартівливих коломийок та якостями, що в них висміюються.

1   Як ішов я через село, курка мене вздріла,
Якби не та паличенька, була б мене з’їла.

2   Та журюся, хлоп молодий, що ми жона схудне:
Доки зварить дещо їсти, то уже полудне.

3   — Ой ти, білява, білявино, чого така біла?
— Бо на мені пудеринку до півтора кіла.

4   Роботящий леґінище, нема що казати:
До півночі за дівками, до полудня — спати.

А  заздрість, пихатість

Б   лінощі, гультяйство

В  несмак, невміння правильно користуватися косметикою

Г   невмілість, лінощі

Д  боягузтво, полохливість

 

ІІІ рівень       (Правильна відповідь — 2 бали.)

4.  Дайте поширену відповідь на питання .

А  Чим приваблює мене образ Мирослави, героїні повісті І. Франка «Захар Беркут»?

Б   Визначте, якими за побудовою і ритмом є коломийки.

ІV рівень       (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

5.  Виконайте одне із завдань.

А  Напишіть уявний монолог-сповідь Тугара Вовка, героя повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б   Доведіть на основі вивчених коломийок, що народові, який їх складав і виконував, притаманні поетичність, почуття гумору, працьовитість та інші позитивні риси.

 

Категорія: Українська мова/література | Додав: admin
Переглядів: 169 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz