7 клас українська література 12 жовтня 2020 р.
Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»
Варіант І
І.рівень (0.5 б )Тести:
- Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:
А) «Гомін, гомін по діброві»; Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»
Г) «Ой у степу криниченька»
- Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині:
А) «Ой у степу криниченька» Б) «Гомін, гомін по діброві»; В) «Стоїть явір над водою»;
Г) «Ой на горі та й женці жнуть»
3. Укажіть, хто такий Тугар Вовк:
А) старійшина тухольської громади; Б) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;
В) монгольський воєначальник; г) визволитель.
4. Укажіть, як називалася священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»:
А) Зелемень; б) Говерла; в) Сторож г) Кам’янка
ІІ рівень(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)
1. Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.
1 «Гомін, гомін по діброві»
2 «Ой на горі та й женці жнуть»
3 «Стоїть явір над водою»
4 «Ой у степу криниченька»
|
А чумак, зозуля
Б Запорозька Січ, шабля
В козак, Україна
Г Дорошенко, Сагайдачний
Д мати, син, сестри
|
2. Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.
1 Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…
2 Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
Будуть мені приносити з України вісті!..
3 «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»
4 «Змиють, мати, дрібні дощі,
А розчешуть густі терни…»
|
А «Гомін, гомін по діброві»
Б «Ой у степу криниченька»
В «Жартівливі коломийки»
Г «Стоїть явір над водою»
Д «Ой на горі та й женці жнуть»
|
3. Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.
1 Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденко.
2 А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.
3 Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колискою заспівала мамка.
4 Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.
|
А Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової
Б Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі
В Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу
Г Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі
Д Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя
|
ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)
4. Дайте поширену відповідь на питання..
А Чим приваблює мене образ Захара Беркута?
Б Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?
ІV рівень (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)
5. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».
Б Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».
Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»
Варіант ІІ
І.рівень (0.5 б )Тести:
- Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні козак, покинувши милу Україну, загинув на чужніні:
А) «Ой у степу криниченька» б) «Стоїть явір над водою»; в) «Гомін, гомін по діброві»;
Г) «Ой на горі та й женці жнуть»
- Укажіть, хто такий Тугар Вовк:
А)визволитель; б) старійшина тухольської громади; в) монгольський воєначальник.
г) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;
- Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:
А) «Стоїть явір над водою»; Б) «Гомін, гомін по діброві»;В) «Ой на горі та й женці жнуть»
Г) «Ой у степу криниченька»
4. Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:
А)козацькі пісні; б)коломийки в) повість; г)соціально-побутові пісні
ІІ рівень
(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)
1. Установіть відповідність між назвами пісень та ключовими словами.
1 «Гомін, гомін по діброві»
2 «Ой на горі та й женці жнуть»
3 «Стоїть явір над водою»
4 «Ой у степу криниченька»
|
А вода, козаченько, серденько, Московщина, кінь, калина, пташки
Б степ, вода, воли, доріженька, зозуля
В гора, долина, військо, кінь, жінка, люлька
Г дібровонька, туман, мати, син, турки, орда, сестра, пісок, вітри
Д ліс, гора, шабля, козак, чужина, сльози, родина, ворон
|
2. Установіть відповідність між рядками народних пісень та художніми засобами, використаними в них.
1 «Вернись, синку, додомоньку,
Змию тобі головоньку!»
2 Козак молоденький —
Оріхове сіделечко
І кінь вороненький.
3 Під ним кониченько,
Під ним вороненький.
4 Не рад явір хилиться.
|
А анафора (повтор), зменшено-пестливі слова
Б гіпербола, порівняння
В епітети, зменшено-пестливі слова
Г поетичні звертання, зменшено-пестливі слова
Д метафора, коротка форма прикметника
|
3. Установіть відповідність між рядками жартівливих коломийок та якостями, що в них висміюються.
1 Як ішов я через село, курка мене вздріла,
Якби не та паличенька, була б мене з’їла.
2 Та журюся, хлоп молодий, що ми жона схудне:
Доки зварить дещо їсти, то уже полудне.
3 — Ой ти, білява, білявино, чого така біла?
— Бо на мені пудеринку до півтора кіла.
4 Роботящий леґінище, нема що казати:
До півночі за дівками, до полудня — спати.
|
А заздрість, пихатість
Б лінощі, гультяйство
В несмак, невміння правильно користуватися косметикою
Г невмілість, лінощі
Д боягузтво, полохливість
|
ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)
4. Дайте поширену відповідь на питання .
А Чим приваблює мене образ Мирослави, героїні повісті І. Франка «Захар Беркут»?
Б Визначте, якими за побудовою і ритмом є коломийки.
ІV рівень (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)
5. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть уявний монолог-сповідь Тугара Вовка, героя повісті І. Франка «Захар Беркут».
Б Доведіть на основі вивчених коломийок, що народові, який їх складав і виконував, притаманні поетичність, почуття гумору, працьовитість та інші позитивні риси.
|